محمدرضا خردمندان کارگردان جوان و فیلم اولی است که با اکران فیلم «بیست و یک روز بعد» در جشنواره فیلم فجر توجهات بسیاری را به سوی خودش جلب کرد و ما به گفتگو با او در خصوص اولین فیلم بلندش پرداخته ایم. به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ محمدرضا خردمندان کارگردان جوان و فیلم اولی است که با اکران فیلم «بیست و یک روز بعد» در جشنواره فیلم فجر توجهات بسیاری را به سوی خودش جلب کرد.

او می گوید پیش از این با ساخت فیلم های کوتاه و تاثیرگذار بدون آنکه نامی از خود بر جای بگذارد مشغول فعالیت های هنری برای رفع دغدغه ها و رسالت های هنری و انسانی اش بوده و همان آثار کوتاه او را که خود هم با مسئله سرطان در خانواده اش رو به رو بوده به ساخت این فیلم امیدوار کرده است. با او در سینما آزادی تهران به گفت‌وگویی مفصل نشستیم که به درخواست خودش بخش زیادی از آن را منتشر نمی کنیم. آنچه می خوانید گزیده ای از گپ و گفت ما و کارگردان فیلم بیست و یک روز بعد در رابطه با اولین فیلم بلندش است.
بعضی سعی دارند با تبدیل کردن ارزش ها به برچسب، موج منفی ایجاد کنند. این وسط ممکن است به شما با منظور و قصد خاصی بگویند «حزب الهی»؛ آیا شما حزب الهی هستید؟
حزب اللهی بودن مقامی ست که تنها از سمت خدا بر پیشانی کسی می‌نشیند و در این دنیا هم کسی نمی‌تواند چنین ادعایی بکند! پرونده‌ی همه‌ی ما دست خداست و قاضی نهایی هم خود اوست. به قول بزرگی ما تا لحظه‌ی مرگ نمی‌توانیم روی خودمان حساب کنیم. من نمی توانم به خودم بگویم حزب الهی چون قضاوت در این مورد باخداست اما می‌توانم راجع به کاری که در عالم هنر انجام می‌دهم اظهار نظر کنم. می توانم بگویم هنرمند در هیچ زمانی نمی‌تواند مدافع وضع موجود باشد، یعنی در بهترین شرایط هم هنرمند باز وظیفه ارتقای شرایط انسانی جامعه خودش را دارد، هنرمند در هیچ چهارچوبی نمی‌گنجد به جز رسالتی که بر دوشش احساس می‌کند. محمدرضا خردمندان اگر نسبت به جامعه‌اش، نسبت به فضایی که در آن زندگی می‌کند، نسبت به آدم‌های اطرافش حساسیت دارد این از بعد رسالت هنری خودش است که باید واکنش نشان دهد. از طرفی به هیچ جریان سیاسی خاصی هم وابسته نیستم و دغدغه‌های مردم برایم از هرچیزی مهم‌تر است. من اگر یک روزی نتوانم برای دغدغه هایم هیچ فیلمی بسازم، در نهایت می‌روم نقاشی می‌کنم! یا داستان می‌نویسم، همانطور که قبل از این که فیلم بسازم هم همین کار را می‌کردم.
اگر یک روز فیلمی را رسالت خودتان بدانید، اما هیچ کس قبول نکند به شما در ساختش کمک کند، چه می‌کنید؟
وقتی هیچ کس حاضر نباشد فیلم را حمایت کند تکلیف از شما برداشته شده، من بر اساس یک تکلیفی می‌روم دوئل و گزارشگر را می‌سازم، نسبت به کودک تباه شده‌ی سر کوچه واکنش نشان می‌دهم. نمی‌توانم بی‌اعتنا باشم به چیزی که هر روز می‌بینم، ولی ممکن است آن آدم سیاسی برایش فرقی نکند. یعنی برایش مسئله نباشد که چه بر سر این کودکان می‌آید! ولی من دنیای خودم را دنبال می‌کنم، اگر بتوانم می‌سازم اگر نه، داستانش را می‌نویسم داستان نوشتن که پول نمی‌خواهد.
پس اول داستان نویس بودید و بعد وارد فیلم سازی شدید!
من می‌خواستم داستان نویس شوم، البته قبل از آن می‌خواستم نقاش شوم، چون از ۷ سالگی نقاشی می‌کردم و در ۱۸ سالگی هم اولین نمایشگاه نقاشی‌ام را برگزار کردم؛ اما ورودم به دانشکده صدا و سیما مسیرم را تغییر داد و به شدت به داستان خواندن علاقه‌مند شدم. علی مؤذنی تاثیر بسیار زیادی روی من گذاشت و یاد گرفتم چطور باید داستان بخوانم و ذهنم نسبت به محیط زندگیم باز شود.
چطور وارد دنیای فیلم سازی شدید؟
برای یک پایان نامه دانشجویی باید فیلم می‌ساختم، دوربین را گرفتم و ده دقیقه فیلم داستانی ساختم. فیلمم پایان نامه برتر شد و به من انگیزه داد، بعد از آن هم در دوران سربازی یک بار برای ساخت فیلمی ۱۷ روز غیبت کردم و «روایت نحل» را ساختم.
کار دوم خیلی برایم برکت داشت، من را متوجه یک سری استعدادهای درونی تازه‌تر کرد. بعد از روایت نحل هم دیگر به ترتیب بقیه آثار ساخته شد. من و محمدرضای شفاه با هم دوست بودیم و زمانی که او تحصیلش در فرانسه تمام شد و به ایران آمد کارهای جدی تری را با هم شروع کردیم.

فیلم شما مخاطبش کودک و نوجوان است؟
از سیزده سال به بالا، همه مخاطبان فیلم من اند. در جشنواره فجر هم دیدیم که مخاطب بزرگ سال و منتقدین ارتباط خوبی با فیلم برقرار کردند و نامزد بهترین فیلم از نگاه مردم شد و در جشنواره اصفهان هم نوجوانان به‌شدت ارتباط برقرار کردند، جوری که جمع خودجوشی از نوجوان‌های اصفهانی من را دعوت کردند یک کافه‌ای واز من تقدیر کردند؛ به من گفتند ما فیلمی که بتوانیم تا این میزان با آن ارتباط برقرار کنیم مدت هاست ندیده ایم.

خب چه اتفاقی افتاده که این فیلم‌ها نمی‌فروشد؟ مخاطب ذائقه‌اش عوض شده؟
سینمای ما از یک دوره ای به بعد وارد فضایی مدرن شد؛ از یک جایی به بعد سینما شکل نیمه صنعتی به خودش گرفت، چرخه پولی و مالی پیدا شد و کم‌کم یک جذابیت‌هایی دارد برای مان خیلی جدی‌تر می‌شود مثل شهرت و ثروت و فیلم‌های بفروش و استار سازی و. . . طبیعتا فیلم‌هایی از جنس بیست و یک روز بعد سهم بسیار اندکی از این جذابیت ها دارند. دیگر این که اصولاً مسائلی که مربوط به نوجوانان است مسائل محدودی است به نسبت پیچیدگی روابط بزرگ‌سالان. از این جهت کار کردن در این حوزه خلاقیت بیشتری می‌طلبد. ضمن این که سیاست گذاران سینمای ما در دو دهه‌ی گذشته نخواستند سرمایه گذاری کنند. می‌شد با بسته‌های حمایتی وسوسه انگیزی این سینما را زنده نگه داشت، اما نخواستند.

چرا در حوزه‌ی فیلم‌های اجتماعی و بزرگسال هم مخاطب سینما تا این اندازه کم است؟
دلایل گوناگونی وجود دارد. یکی اینکه دغدغه‌های بسیاری از فیلمسازان ما دغدغه‌ی مردم نیست. یا این که دغدغه‌ی دایره‌ی محدودی از مخاطبان است و همان درصد محدود هم می‌آیند فیلم را می‌بینند. البته ما در مقام قضاوت فیلمسازان نیستیم که چرا این را می‌سازند یا آن را! دارم می‌گویم چر به این نقطه رسیده ایم که فقط دو درصد از مردم ایران سینما می‌روند. از طرفی فیلم‌ها کشش و جذابیت لازم را ندارند. برای پرده‌ی عریض ساخته نشده اند و می‌شود توی تلویزیون هم دیدشان. مسئله دیگر رویکرد و روش پرداخت به آن سوژه است. من فکر می‌کنم این مورد از بقیه مهم‌تر است. یعنی زبان بیانی قدرتمندی برای روایت آن قصه نیست. شما اجازه دارید درباره اعتیاد فیلم بسازی، راجع به طلاق می‌توانی فیلم بسازی راجع مشکلات و معضلاتی که در جامعه است فیلم بسازی، ولی مخاطبت را تا دقیقه ۱۰۰ بنشان روی صندلی و بگذاراز دیدن فیلم لذت ببرد.

تحت تاثیر بچه‌های آسمان نبودید موقع ساخت «بیست و یک روز بعد»؟ من خودم یاد حس و حال فیلم مجید مجیدی افتادم.
اگر این اتفاق برایتان افتاده است خوشحالم، ولی زمانی که داشتم می‌نوشتم و می‌ساختم به این فکر نمی‌کردم که فیلم ممکن است مخاطب را یاد بچه‌های آسمان بیندازد. من همیشه در آن صحنه‌ای که علی دارد می‌دود و کم می‌آورد و آن انرژی درونی صدای خواهرش می‌گوید برو علی، آن جا امکان ندارد ببینم و گریه نکنم، به نظرم بهترین سکانس تاریخ سینمای ایران است. اما بعید می‌دانم بیست و یک روز بعد شباهت زیادی به بچه‌های آسمان داشته باشد.
فیلم تان نمونه بیرونی داشت؟ یعنی حاصل از یک تجربه زیستی بود؟
تصویری در ذهن داشتم از پسر بچه‌ای که می‌خواهد قطاری را متوقف کند. اما نقطه شروعش در داروخانه ۱۳ آبان اتفاق افتاد، وقتی که من برای تهیه داروهای سرطان مادرم رفتم و پسر بچه‌ای را دیدم که یک کیسه دارو دستش بود و مادرش ایستاده بود کنار گیشه دارو، مادر سرطانی بود، دارویی را که اتفاقا من هم می‌خواستم برای مادرم بخرم و نسبتا گران بود را تهیه نکرد! این همان بخش فیلم است که مادر به مرتضی می‌گوید برو داروهای من را بگیرد فقط یک آمپول تقویتی است که آن را نگیر؛ من این را در ۱۳ آبان دیدم، خیلی برای من لحظه تلخی بود. من به واسطه شرایطم می‌توانستم آن دارو را بگیرم و او نمی‌توانست بگیرد. حس کردم این بچه همان بچه‌ای ست که می‌خواهد قطار را متوقف کند.
پایان فیلم نه ناراحت کننده است نه خوشحال کننده، چرا این پایان بندی را انتخاب کردید؟
درست است، اما برای مخاطب رضایت بخش است. چون مخاطب را به درک عمیق تری از زندگی می‌رساند. عصاره‌ی فیلم همان دیالوگی ست که مادر به مرتضی می‌گوید. این که دنیا مثل بازی هاتونه! هر غولی رو بکشی یه غول بزرگ‌تر میاد، ولی تو دیگه کم نمی‌آری! چون قدرتت بیشتر شده. کل فیلم با نوع پایان بندی اش این را می‌گوید و نمی‌خواهد با حرف‌های شعاری صرفن یک هپی اند بی محتوا ایجاد کند. پایان فیلم نتیجه‌ی منطقی روند خود قصه است.
بازخوردهای منفی هم از مخاطب می‌گرفتید؟
من واقعا ری اکشن این طوری نگرفتم که کسی بگوید مزخرف بود! ممکن است بگویند فیلم خوبی نبود، اما هشتاد درصد مخاطبین رضایت داشتند. این را از طرح چالش مخاطب که در سینما‌ها اجرا کردیم می‌گویم. به نظر من آن چیزی که یک اثر هنری را قضاوت می‌کند زمان است. ده سال دیگر هیچ کس نمی‌گوید که فیلم بیست و روز بعد در جشنواره فجر جایزه گرفت یا نه! اگر فیلم توانسته باشد به خاطره جمعی یک ملت تبدیل شود آن فیلم می‌ماند، آیا شما می‌دانید مثلا فیلم دونده یا سازدهنی در زمان خودشان جایزه گرفته اند یا نگرفته اند؟ اصلن مهم نیست. چون این‌ها در خاطرات جمعی ما مانده. یعنی با سه نسل توانسته ارتباط بگیرد. به هر حال زمان در مورد هر اثری قضاوت می‌کند. فیلم هایی که در ذهن ما ماندگار شدند این ویژگی را دارند که در خاطره یک ملت می‌مانند.

برای کار جدید باز هم به سراغ این ژانر می‌روید؟
بستگی به آن موضوعی دارد که من را بیشتر از همه درگیر می‌کند مثل بیست و یک روز بعد. همان سه چهار سکانس اول را وقتی نوشتم به یقین رسیده بودم که این فیلم را خواهم ساخت و کار بعدی ام باید این ویژگی را داشته باشد که اول خودم را متاثر کند. دوست ندارم صرفا یک تکنسین کارگردانی و سینما شوم که فرقی نمی‌کند کدام مرده را می‌خواهد بشورد. امیدوارم که شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که بتوانم باز هم در این فضا کار کنم، این حوزه را خیلی دوست دارم منظرگاه نوجوان را خیلی دوست دارم به نظرم خیلی ناب است.
انتخاب بازیگرها توسط خودتان انجام شد یا تهیه کننده این طور انتخاب کرد؟
خانم بیات اولین گزینه ما بود و از همان زمانی که فیلم نامه را می نوشتیم به ایشان فکر می کردیم. دلیل این انتخاب هم فیزیک چهره ایشان و چشم های نافذشان بود چون ما برای کارکتر مادر به دلیل سرطانی بودن و چهره بی حالی که داشت به زنی احتیاج داشتیم که چشم های قدرتمندی داشته باشد؛ کاراکترمان یک زن قوی بود، یک مادر ضعیف منفعل کتک خور بدبخت و بیچاره نبود، با احسان ثقفی به این جا رسیده بودیم که مرتضی شبیه به مادرش است یعنی بیشتر از اینکه به پدر رفته باشد به مادر رفته، ویژگی‌های مادر را باید در او ببینیم. بقیه بازیگران هم مثلا حمیدرضا آذرنگ انتخاب اولمان بود. برای بچه‌ها خیلی مشکل داشتیم. چون فصل مدرسه‌ها نبود که بتوانم در مدرسه تست بگیرم در پارک‌ها و استادیوم‌های ورزشی می‌رفتم هر جا که بچه‌ها جمع بودند می‌گشتم تا بتوانم مرتضی را پیدا کنم. ولی در نهایت کسی که توانست من را متقاعد کند که من همان مرتضی هستم خود مهدی قربانی بود. برای نقش مهران هم دنبال یک بازیگر شیرازی بودم می‌خواستم حتما مربوط به بدنه حاشیه نشین تهران باشد. همین طور که تست می‌گرفتم یاد فیلم کوتاهی به اسم کودکان ابری افتادم که حسین شریفی در آن بازی کرده بود؛ دعوتش کردیم برای تست گرفتن و از لحظه ای که دهان باز کرد فهمیدم این همان چیزی است که ما می خواهیم.

پرسپولیسی هستید آقای خردمندان؟ سکانس دربی را از کجا آوردید؟(می خندد) این ها جزییاتی در فیلم نامه هستند که فیلم را واقعی می‌کنند. مثل شیپور و قولی که مرتضی به محسن می‌دهد که او را ببرد استادیوم. آن سکانسی که مرتضی، محسن را در ایستگاه جا می‌گذارد و می‌رود من خودم خیلی آن سکانس را دوست دارم یعنی خیلی معصومیت و مظلومیت این دو برادر در آن سکانس عجیب است. آن جایی که داداش را می‌گذارد و بلیط را می‌دهد دستش و شیپور را گردنش می‌اندازد و محسن می‌گوید داداش دربی چه می‌شود؟! مرتضی می‌گوید دربی مهمتر است یا مامان؟ محسن می‌گوید مامان! مرتضی می‌گوید پس دیگه به دربی فکر نکن و بلند می‌شود و می‌رود. آن سکانس را خودم خیلی دوست دارم. بازی گرفتن از بازیگر نقش محسن سخت نبود؟ سکانس داخل قطار را چطور ضبط کردید که آنقدر تاثیر گذار بود؟
من قبل از فیلمبرداری با محسن خیلی حرف زده بودم و نقطه ضعف هایش را می‌دانستم. سر صحنه از یکی از نقطه ضعف‌ها استفاده کردم. نکته‌ای که هست این است که این بچه باهوش است. به نظر من فهمید که من دارم چی کار می‌کنم. اما انگار نیاز داشت من روی او تاثیر بگذارم. من لحظه‌ی ضبط که رسید در گوشش چیزی گفتم که بغض کرد و با همان حال رفت جلوی دوربین و آن صحنه‌ی درخشان را ضبط کردیم. آن صحنه به نظرم ماندگار خواهد شد. یعنی هر که آن لحظه را دیده می‌گوید که بازی محسن در آن سکانس عالی است.
در جشنواره فیلم کودک جایزه‌ها را درو کردید، فکرش را می کردید آن همه جایزه بگیرید؟
اخبار فیلم در اصفهان پیچیده بود و من مطمئن بودم اتفاقات خوبی برای فیلم می‌افتد، ولی واقعا پیش بینی این حجم اتفاق را نمی‌کردم و به خصوص جایزه خارجی یونیسف به من خیلی چسبید. دلیلش این بود دوئل و گزارشگر دو کار کوتاهی که قبلا ساخته بودم هم کنار بیست و یک روز بعد دیده شد. الان روی تندیس یونیسف من اسم دوئل، گزارشگر و بیست و یک روز بعد هک شده. این که در واقع تیم داوری این خط ارتباطی بین این سه فیلم را پیدا کرده بودند برای من جالب بود.

در مورد انتخاب مهدی یراحی هم برایمان بگویید، این قطعه مخاطبان زیادی را به خودش جذب کرد.
من خودم جنس موسیقی مهدی یراحی را دوست داشتم. جنس صدایش، تکنیکش، انتخاب شعرش و کلا به نظرم آدم خوش سلیقه‌ای در موسیقی پاپ است. زمانی که مشغول ساخت فیلم بودیم، یک روزهایی خیلی خسته بودم از نظر روحی کم می‌آوردم شب با ماشین خودم می‌رفتم فقط برای این که در ماشین موسیقی گوش کنم و آن موقع آینه قدی مهدی یراحی را تازه خریده بودم گوش می‌دادم. بعد از این که فیلم ساخته شد وآماده اکران می‌شدیم دیدیم که چه قدر خوب است که یک پیش درآمدی به مخاطب برسانیم، یعنی یک موجی ایجاد کنیم و مخاطب را آماده کنیم برای دیدن فیلمی با حال و هوای بیست و یک روز بعد، با هم فکری دوستان به مهدی یراحی رسیدیم و از او دعوت کردیم فیلم را تماشا کند. بعد از تماشای فیلم دیدم او حسابی گریاه کرده و اولین چیزی که گفت این بود که من مخاطب این فیلم هستم و مطمئن باش هر کاری از دستم بربیاید انجام می‌دهم. انصافا هم با جان و دل کار را برای ما انجام داد. بعد از اینکه قطعه مهدی یراحی منتشر شد خیلی‌ها کنجکاو شدند ماجرای این فیلم چیست؟ یعنی ارتباط خوبی مردم با کلیپ برقرار کردند و کنجکاو شدند این قصه قطار و مرتضی و کاراکتر چیست که واقعا موج خوبی بود.

کلیدواژه: بیست و یک روز بعد | مرتضی می گوید | مهدی یراحی | دوست دارم | آن سکانس | دغدغه ها | حزب الهی | فیلم ها | ی فیلم | ی مردم | بچه ها

منبع: خبرگزاری دانشجو

منبع این خبر، وبسایت snn.ir است و سایت «رویداد ۲۴» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۱۴۷۳۵۸۶۴ را همراه موضوع به آدرس info@porsyar.com ارسال فرمایید.
با عنایت به اینکه سایت «رویداد ۲۴» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است.

از بردگان جنسی کیم جونگ اون تا قتل یازده موزیسین با سلاح سنگین

احمدی‌نژاد خطاب به ترامپ: بی‌ادب، بی‎فرهنگ!

خلبان ایرانی که صدام دستور داد پیکرش را دو نیم کنند را بشناسید

در همین زمینه

  • امروز دغدغه استان ما استاندار بومی و غیر بومی نیست
  • امروز تمامی واحدهای تولیدی و‌ کسب و کار استان دچار آسیب فراوان و به ورطه ورشکستی فرو رفته، ما مشغول گزینه استاندار بومی و غیر بومی شدیم؟بالغ بر 25 سال از فروپاشی روسیه گذشته و با شکستن دیوار اتحاد جماهیر شوروی سابق و باز شدن دروازه های بازار هدف روسیه و کشورهای مشترک المنافع و باز شدن مسیر جاده ای و ترانزیت این کشور بزرگ جهت اتصال مسیر آسیای شرقی به اروپای شرقی موسوم به کریدور شمال و جنوب یا نستراک سالهاست در دولت های اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدال که روسای این جناح ها وعده سرانجام رساندن ان را به مردم دادند ، منتظر تکمیل راه آهن به رشت و دریای خزر و ادامه آن به مرز زمینی آستارا هستیم تا با راه اندازی آن شاهد تحول بزرگ اقتصادی گیلان زمین و برای اشتغال جوانان استان و کشور و فعال شدن فعالان اقتصادی در عرصه توسعه کسب و کار ، به انتظار این اتفاق بزرگ نشسته ایم .کشورهای رقیب در اطراف خاک کشورمان به سرعت در احداث و تکمیل کریدورهای جدید با سیاست حذف ایران هستند تا ما را از بازار رقابت خارج کنند ما هنوز سرگرم جریانات سیاسی اصولگرایی و اصلاحی طلبی و اعتدالی هستیم .گیلانی های عزیز بهتر هست انرژی مان را صرف مطالبات مهم و زیربنایی از جمله تکمیل راه آهن و اتصال آن به نزدیک ترین بندر در حال احداث کاسپین منطقه آزاد و مطالبه حق مشروع و قانونی سلب شده حوزه تجارت و صادرات استان ما یعنی ایجاد مرکز لجستیک تجاری و هاب تجاری بودن استان مان که توسط وزارت صنعت و معدن کشور در برنامه ششم توسعه حذف شده بکنید.بندر کاسپین منطقه آزاد در صورت راه اندازی و اتصال راه آهن به آن بندر از نظر زمانی موجب راه اندازی رسمی و عملیاتی کریدور شمال و‌ جنوب خواهد شد . افسوس مسئولین...
  • به بعضی ها ژن خوب می رسد به ما هم دغدغه خانواده مان
  • فرهنگ>سینما - حامد محمدی کارگردان فیلم سینمایی «اکسیدان» معتقد است کاری که حوزه هنری در مورد تحریم فیلم‌ها انجام می‌دهد دست کمی از تندروی‌های داعش ندارد. نژلا پیکانیان:«اکسیدان» دومین ساخته سینمایی حامد محمدی فضای کاملا متفاوتی با فیلم قبلی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» دارد. محمدی در دومین ساخته سینمایی خود با منوچهر محمدی پدر خود، همراه شده است و منوچهر محمدی تهیه‌کنندگی «اکسیدان» را برعهده دارد. دومین فیلم سینمایی محمدی حال و هوایی کمدی دارد و امیر جعفری، جواد عزتی، شبنم مقدمی و رضا بهبودی بازیگران اصلی آن هستند. آنچه به عنوان خلاصه داستان فیلم منتشر شده به این شرح است: «اصلان اگر مي‌دانست گرفتن ويزا اين همه دردسر دارد، اصلا عاشق نمي‌شد.» محمدی برای اکران دومین ساخته سینمایی‌اش با موانعی چون تحریم حوزه هنری از یک سو و ممنوعیت پخش تیزرهای فیلمش از تلویزیون روبه‌رو شد؛ عواملی که قطعا روی شرایط فروش فیلم تاثیر داشتند، اما با این وجود تاکنون «اکسیدان» بیش از 10 میلیارد تومان فروخته است. در ادامه پاسخ‌های محمدی را به پرسش‌هایی درباره حال و هوای فیلم، شرایط ساخت آن، دشواری‌های ساخت یک کمدی با ویژگی‌های «اکسیدان»، همکاری با منوچهر محمدی و تاثیر تحریم‌های حوزه هنری می‌خوانید. می‌خواهم ابتدا از این بحث شروع کنیم که اساسا «اکسیدان» را باید یک فیلم کمدی بدانیم یا یک درام اجتماعی -دینی که می‌خواهد با زبانی کمدی می‌خواهد مخاطب را بخنداند؟ من خیلی این تعاریف را بلد نیستم، اما اگر منظورتان تعریف ژانری این فیلم است، باید بگویم سینمای ما خیلی مقید به ژانر نیست و این را نه تنها من بلکه بسیاری از منتقدانمان هم می‌گویند. اما به نظر من «اکسیدان» سینماست و قواعد و قواره یك اثر سینمایی كه مردم آن را در سالن سینما و در کنار یکدیگر تماشا کنند را دارد. حالا اینکه این فیلم در کدامیک از این ژانر و گونه‌ها می‌گنجد...
  • دغدغه های پاییزی والدین
  • به گزارش ایسکانیوز، نجوای یار دبستانی من و بوی مهر، ماه مهربان، باز هم در میان کوچه ها و خیابان های شلوغ شهر پیچیده و دسته دسته فرشتگان کوچک و نوجوانان، این یاران دیرینه دبستانی را راهی مدرسه کرده است. برخی با چشم های پف کرده، تعدادی با نشاط و با انگیزه و برخی نیز آرام آرام صبح راه مدرسه را در پیش می گیرند.بیشتر آن ها لباس های مرتب بر تن دارند و با ذوق و شوقی وصف ناپذیر خود را ورانداز می کنند. روزهای نخست است و بیدار شدن از خواب برای بسیاری از آن ها به ویژه بچه هایی که سال های نخست تحصیل را تجربه می کنند، سخت است. گذر از تابستان با آن روزهای بلند و گرمش، بازی های شاد و شب بیداری هایش و ورود به پاییز برگ ریزان با روزهای کوتاه اش که سیاهی شب بر بلندای روز غلبه می کند برای همگان شاید کمی سخت باشد. در این میان بیش از همه، دانش آموزان برای هماهنگ کردن برنامه خواب، درس خواندن و تفریح دچار مشکل می شوند و نیاز است تا برنامه ریزی دقیقی برای این کار داشته باشند تا بتوانند هر چه زودتر خود را با شرایط جدید وفق دهند. دیگر نوبت کلاس های تابستانه که بچه ها هر وقت دوست داشتند می رفتند و هر وقت دل شان می خواست در خانه می ماندند، به سر رسیده است و باید دوباره کوله بار خود را بردارند و راه پر فراز و نشیب علم و دانش را در پیش بگیرند. یکی از مادرانی که کودکش امسال نخستین سال است که مدرسه را تجربه می کند، می گوید: با این که کودکم خردسال است اما شب ها پا به پای ما و حتی بسیار دیرتر از ما می خوابید و روز بعد تا نزدیک ظهر خواب بود و اکنون برای رفتن به...
  • سوسو:نمی توانم به رئال یا بارسلونا نه بگویم
  • ستاره میلان تاکید کرد که اگر با پیشنهاد رئال مادرید و یا بارسلونا مواجه شود نمی‌تواند به آن نه بگوید. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از ‌اسپورت، خسوس خواکین فرناندز ملقب به "سوسو" بازیکن اسپانیایی میلان است که آینده درخشانی در انتظارش است و عملکرد خوبی در این تیم ایتالیایی داشته است. سوسو رویای حضور در رئال مادرید و یا بارسلونا را دارد و تاکید کرد که نمی‌تواند به پیشنهاد این دو تیم پاسخ منفی دهد. او گفت‌: در تابستان با پیشنهاد اینتر و رم مواجه شدم اما میلان اجازه جدایی را به من نداد و خوشحالم که این تیم را ترک نکردم. سوسو ادامه‌ داد: اگر با پیشنهاد بارسلونا و یا رئال مادرید مواجه شوم نمی‌توانم به این دو تیم نه بگویم. رئال مادرید و بارسلونا از بهترین تیم های جهان هستند و هر بازیکنی رویای حضور در آن‌ها را دارد. این بازیکن ‌اسپانیایی درباره شانس تیمش برای قهرمانی در فصل جاری، بیان‌ کرد: فکر نمی‌کنم که در فصل جاری شانسی برای قهرمانی داشته باشیم. میلان هنوز نیاز به تحول دارد اما شانس کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را داریم. انتهای پیام
  • کارگردان اکسیدان:به بعضی ها ژن خوب می رسد به ما هم دغدغه خانواده مان
  • «اکسیدان» دومین ساخته سینمایی حامد محمدی فضای کاملا متفاوتی با فیلم قبلی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» دارد. محمدی در دومین ساخته سینمایی خود با منوچهر محمدی پدر خود، همراه شده است و منوچهر محمدی تهیه‌کنندگی «اکسیدان» را برعهده دارد. دومین فیلم سینمایی محمدی حال و هوایی کمدی دارد و امیر جعفری، جواد عزتی، شبنم مقدمی و رضا بهبودی بازیگران اصلی آن هستند. آنچه به عنوان خلاصه داستان فیلم منتشر شده به این شرح است: «اصلان اگر مي‌دانست گرفتن ويزا اين همه دردسر دارد، اصلا عاشق نمي‌شد.» محمدی برای اکران دومین ساخته سینمایی‌اش با موانعی چون تحریم حوزه هنری از یک سو و ممنوعیت پخش تیزرهای فیلمش از تلویزیون روبه‌رو شد؛ عواملی که قطعا روی شرایط فروش فیلم تاثیر داشتند، اما با این وجود تاکنون «اکسیدان» بیش از 10 میلیارد تومان فروخته است. در ادامه پاسخ‌های محمدی را به پرسش‌هایی درباره حال و هوای فیلم، شرایط ساخت آن، دشواری‌های ساخت یک کمدی با ویژگی‌های «اکسیدان»، همکاری با منوچهر محمدی و تاثیر تحریم‌های حوزه هنری می‌خوانید. می‌خواهم ابتدا از این بحث شروع کنیم که اساسا «اکسیدان» را باید یک فیلم کمدی بدانیم یا یک درام اجتماعی -دینی که می‌خواهد با زبانی کمدی می‌خواهد مخاطب را بخنداند؟ من خیلی این تعاریف را بلد نیستم، اما اگر منظورتان تعریف ژانری این فیلم است، باید بگویم سینمای ما خیلی مقید به ژانر نیست و این را نه تنها من بلکه بسیاری از منتقدانمان هم می‌گویند. اما به نظر من «اکسیدان» سینماست و قواعد و قواره یك اثر سینمایی كه مردم آن را در سالن سینما و در کنار یکدیگر تماشا کنند را دارد. حالا اینکه این فیلم در کدامیک از این ژانر و گونه‌ها می‌گنجد را به نظرم منتقدان باید جواب بدهند. من تلاش کردم فیلمی بسازم که مردم را بخنداند، یک حرف‌هایی هم داشتم که می‌خواستم در کنارش بزنم. آن حرف‌ها حرف‌هایی بود...
  • عزاداری ها باید در مسیر اطاعت الهی باشد/هیأت های ما باید وسیله ای برای آگاهی بخشی مردم باشند
  • به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، آیت‌الله محسن اراکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای رفع معضلات و آسیب‌هایی که در هیأت‌های مذهبی وجود دارد، ما باید به آگاه‌سازی مردم بپردازیم، اظهار داشت: امام حسین (ع) یک قیام خدایی داشت و مجالس او نیز باید برای تحکیم و تعظیم شعائر الهی باشد. حسین بن‌ علی (ع) یکی از نمادهای الهی است. ما باید در این رابطه تعریفی از نماد ارائه دهیم؛ این که نماد یعنی چه و چرا چیزی نماد الهی می‌شود؟ وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: امام‌حسین (ع) چون نماد اطاعت از خداوند بود، به همین دلیل به نماد الهی برای بندگان تبدیل شد؛ امام حسین (ع) برای اینکه فرمان خدا را اجرا کند، تمام هستی خود را داد و قیام کرد تا از این طریق فرمان الهی اجرا شود. پس حسین‌بن‌علی (ع) در اینجا می‌شود نماد اطاعت الهی. مجالس عزاداری ما هم باید این گونه باشد؛ یعنی ما در آن فرمان‌ها و دستورات الهی را اجرا کنیم. سینه‌زنی ما و اشعاری که مداحان برای مردم می‌خوانند، باید در مسیر اطاعت الهی و کاملا آگاهانه باشد. اگر این‌گونه نباشد، در همین مسیر آگاهی شیطان، انسان را فریب می‌دهد و ممکن است انسان با خود فکر کند که دارد در مسیر الهی گام برمی‌دارد، اما نتیجه آن چیز دیگری باشد. دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: شیطان، انسان را به شکل‌های مختلفی فریب می‌دهد. اگر ما نتوانیم در هیئت‌های مذهبی به تعظیم شعائر الهی بپردازیم، فریب شیطان را خورده‌ایم. شیطان، انسان را به تنبلی و تن‌آسایی دعوت می‌کند تا از این طریق از اطاعت خدا باز بماند. ما اگر معرفت حسینی را در مجالس‌مان ترویج بدهیم، هرگز در دام شیطان نمی‌مانیم. آیت‌الله اراکی خاطر نشان کرد: باید اطاعت، ایستادگی و مقاومت را در هیأت‌های مذهبی برای مردم ترویج بدهیم. اگر معرفت و اطاعت...
  • سال ها طول کشید تا از زیرزمین آمدم روی زمین/خودم را مجاز می دانستم چون مردم سوسن خانوم را دوست داشتند/رپ ملودی دار با قواعد تلویزیون مغایرت ندارد
  • به گزارش خبرنگار ایلنا، «شرقی غمگین» نام نمایشی یک ساعته به کارگردانی سعید زارعی و بازی سجاد افشاریان و هومن شاهی است که متن آن را خود افشاریان نوشته است. هومن شاهی یا همان گامنو، اولین تجربه بازیگری تئاتر را در این اثر پشت سر می‌گذارد؛ اثری که به نظر می‌رسد نوجوان‌ها بخش عمده‌ای از تماشاگران یا دست‌کم علاقه‌مندان آن را تشکیل می‌دهند. اما داستان چیست؟ دو دانشجوی انصرافی دانشکده ادبیات سال‌ها پیش به تور هم خورده‌اند و رفاقت‌شان دیرینه است. این رفاقت تا آنجا پیش رفته که سعید (با بازی هومن شاهی) پس از خانه‌نشین شدن و شکست عشقی علی (با بازی سجاد افشاریان) خرج خانه را و خرج او را که کاری جز ساخت ترانه و رادیو اینترنتی نمی‌کند، می‌دهد. سعید پیک موتوری پیتزافروشی است اما در خانه ماریجوانا هم پرورش می‌دهد و می‌فروشد و یک اسلحه برای علی خریده تا اگر روزی پایش را از خانه بیرون گذاشت و عشق‌اش را دید، بتواند او را به جرم رها کردن‌اش بکشد! حالا صاحبخانه تصمیم گرفته آنها را بیرون کند و این دو رفیق مجبورند سراغ خانه دیگری بروند درحالی‌که علی حاضر نیست پایش را از خانه بیرون بگذارد. با هومن گامنو (شاهی) به بهانه اجرای «شرقیِ غمگین» درباره تلویزیون، موسیقی و نمایشی که در آن ایفای نقش کرده به گفتگو نشستیم که در اینجا می‌خوانید: شرقی غمگین اولین تجربه تئاتری شما بود؛ چطور بعد از موسیقی و خواندن تیتراژ برنامه خندوانه به بازیگری رسیدید؟ من تئاتر زیاد نگاه می‌کنم و به دوستانی که اهل تئاتر بودند سپرده بودم اگر نقش خوبی برایم بود به من بگویند چون دلم می‌خواست تئاتر را تجربه کنم؛ دلیلش هم این بود که می‌دیدم تئاتر کار مشکلی است و من هم عادت دارم کارهای سخت را تست کنم به شرطی که علاقه‌‌اش را داشته باشم. نمایشنامه را که خواندید متن و نقش سعید...
  • اصلاح طلبان برای پیروزی در انتخابات ناگزیر از ائتلاف با اعتدالیون هستند/ضریب نفوذ آن ها بین مردم بیش از ۲۰درصد نیست
  • عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تجربه برگزاری ۳۰ تا ۴۰ انتخابات در کشور نشان می‌دهد که هیچ گاه یک گروه به تنهایی در انتخابات پیروز نمی شود هر پیروزی با ائتلاف محقق شدنی است. محمد هاشمی، عضو سابق حزب کارگزاران سازندگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات اخیر محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاحات؛ پیرامون اینکه برای انتخابات آینده مجلس، اصلاحطلبان با اعتدالیون و هوادارن دولت ائتلاف نخواهند کرد گفت: به طور کلی ضریب نفوذ جناح‌های سیاسی در این سی و چند سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی و چندین انتخابات برگزار شده برای اصولگرایان و اصلاح‌طلبان هر کدام ۲۰ درصد و اعتدالگرایان که امروز مجموعه دولت را تشکیل می دهند حدود ۳۸ تا ۴۰ درصد بوده است. وی با بیان اینکه پاسخ به این سوال کلیدی از اهمیت بالایی برخوردار است که هدف هر کدام از جناح‌های سیاسی از شرکت در انتخابات چیست؟ گفت: به طور کلی اگر هدف جناح‌ها و گروه‌های سیاسی از شرکت در انتخابات پیروزی باشد ائتلاف بین حداقل دو گروه برای کسب رای بالای ۵۰ درصداجتناب ناپذیر است. هاشمی تصریح کرد: اما اگر هدف پیروزی نباشد و وزن کشی سیاسی مطرح باشد که معمولا کسی به خاطر وزن کشی سیاسی در انتخابات شرکت نمی‌کند، ممکن است دست به ائتلاف نزنند.عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه ائتلاف به هدف جناح‌های سیاسی برمی گردد، گفت: تجربه برگزاری ۳۰ تا ۴۰ انتخابات در کشور نشان می‌دهد که هیچ گاه یک گروه به تنهایی در انتخابات پیروز نمی شود هر پیروزی با ائتلاف محقق شدنی است.
  • نوراللهی:خوشحالم می توانم برای پرسپولیس بازی کنم
  • هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از وزیر ورزش ممنونم که مساعدت لازم را برای بازگشتم و بازی در پرسپولیس انجام داد. به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو،احمد نوراللهی پس از حضور در اردوی پرسپولیس در امارات درباره بازگشت به این تیم گفت: من از ابتدای تمرینات کنار سایر بازیکنان بودم اما نمی توانستم بازی کنم. حالا این مشکل برطرف شده است.از وزیر ورزش ممنونم که مساعدت لازم را برای بازگشتم به بازی های پرسپولیس انجام داد. خوشحالم حالا می توانم بازی کنم و در صورت صلاحدید کادر فنی به میدان بروم. هافبک پرسپولیس درباره بازی با الهلال عربستان تصریح کرد: این تیم یکی از بهترین های عربستان است. آنها تیم خوب و با کیفیتی هستند اما یادمان باشد پرسپولیس هم بسیار خوب است. امیدوارم با دعای هواداران بتوانیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم.
  • از وزیر ورزش ممنونم/خوشحالم می توانم برای پرسپولیس بازی کنم
  • هافبک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از وزیر ورزش ممنونم که مساعدت لازم را برای بازگشتم و بازی در پرسپولیس انجام داد. به گزارش خبرگزاری مهر، احمد نوراللهی پس از حضور در اردوی پرسپولیس در امارات درباره بازگشت به این تیم گفت: من از ابتدای تمرینات کنار سایر بازیکنان بودم اما نمی توانستم بازی کنم. حالا این مشکل برطرف شده است.از وزیر ورزش ممنونم که مساعدت لازم را برای بازگشتم به بازی های پرسپولیس انجام داد. خوشحالم حالا می توانم بازی کنم و در صورت صلاحدید کادر فنی به میدان بروم. هافبک پرسپولیس درباره بازی با الهلال عربستان تصریح کرد: این تیم یکی از بهترین های عربستان است. آنها تیم خوب و با کیفیتی هستند اما یادمان باشد پرسپولیس هم بسیار خوب است. امیدوارم با دعای هواداران بتوانیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسیم.
  • فیلم:استقبال مردم از ژن خوب در سینما
  • چهارمین بسته فرهنگی فریم منتشر شد. فصل نرگس، گذر موقت و مسلخ ه عنوان کم فروش ترین فیلم‌های در حال اکران سینما معرفی شدند. سرویس عکس و فیلم فردا:چهارمین بسته فرهنگی فریم منتشر شد. فصل نرگس، گذر موقت و مسلخ به عنوان کم فروش‌ترین فیلم‌های در حال اکران سینما معرفی شدند. پسر محمدرضا عارف به عنوان سرمایه‌گذار فصل نرگس این نکته را به مخاطبان یادآوری می‌کند که ژن خوب در فروش این فیلم تاثیر نداشته است. تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
  • برترین های دفاع مقدس به انتخاب سینماگران
  • استقبال گسترده اهالی سینما از این طرح هم نشان از توجه عموم هنرمندان به این ژانر را دارد و هم استقبال از چنین حرکتی که جای خالی آن محسوس بود، چرا که تاکنون نهادهای متولی سینمایی اقدامی برای معرفی آثار برتر تاریخ سینمای دفاع مقدس بویژه به انتخاب جمع کثیری از اهالی سینما به انجام نرسانده بودند. روزهای گذشته خانم‌ها و آقایان امیر اسفندیاری، امیرحسین صدیق، انسیه شاه‌حسینی، بهرام عظیمی، جواد نوروزبیگی، حسین ایری، رضا سبحانی، روح‌الله سهرابی، ستاره اسکندری، سعید سهیلی، سیداحمد میرعلایی، سیدرضا اورنگ، شاهد احمدلو، عباس نادری، غلامرضا فرجی، فخرالدین صدیق‌شریف، مازیار رضاخانی، محمد احمدی، محمد جعفری، محمدحسین فرحبخش، محمدقاصد اشرفی، مهرداد غفارزاده، نیوشا ضیغمی و هادی داداشی به فراخوان جام‌جم پاسخ دادند و امروز نیز پاسخ 20 چهره سینمایی دیگر را می‌خوانید: بهروز شعیبی، کارگردان و بازیگر بهترین فیلم دفاع مقدس از نگاه من «باشو غریبه کوچک» و بهترین کارگردان مرحوم رسول ملاقلی‌پور و ابراهیم حاتمی‌کیا هستند. در باشو غریبه کوچک، شاهد نگاه کامل و گسترده مردم یک سرزمین در تقابل با جنگ (یا هشت سال دفاع مقدس ما) داشتند. کارگردان این فیلم بسیار هوشمندانه به موقعیت و مظلومیت مردم ما در این هشت سال نگاه و آن را به شیوه‌ای درست دراماتیزه کردند. این فیلم در نقاطی که دور از مناطق مرزی و جنوب کشور است، روایت می‌شود؛ اما اثرات و تبعات جنگ را بخوبی در آن مناطق هم می‌توان مشاهده کرد. به عبارت دیگر شاهد اثرات جنگ بر تمام قومیت‌های یک کشور هستیم و می‌توانیم همبستگی را میان تمام مردم کشور ببینیم. باشو به ما یادآوری می‌کند امنیت یک کشور در جای جای آن تاثیرگذار است و شامل حال تمام مردم یک سرزمین می‌شود. حمید فرخ‌نژاد، بازیگر در پاسخ به این سوال روزنامه جام‌جم که بهترین فیلم دفاع مقدس کدام است اگرچه فیلم‌های زیادی ساخته شده است اما انتخاب من فیلم باشو غریبه کوچک...
  • اسماعیلی:خودم را برای مسابقات جهانی سنگ نوردی آماده می کنم/در مسابقات قهرمانی آسیا کم نگذاشتم
  • ملی پوش تیم سنگ‌نوردی کشورمان گفت: هدف اصلی‌ام حضور در مسابقات جهانی است. فرناز اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: رقابت‌های قهرمانی آسیا از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار بود. رقبای‌مان به نسبت سال گذشته قویتر شده بودند. در مجموع مسابقات بسیار خوبی را شاهد بودیم.وی افزود: تمام تلاشم این بود که در مسابقات انفرادی ماده سرعت صاحب مدال شوم، اما متاسفانه نتوانستم بر سکو قرار بگیرم. به رغم آسیب دیدگی که داشتم همان رکوردی که در جام جهانی ایتالیا به ثبت رسانده بودم را در مسابقات تهران نیز به ثبت رساندم. برای ثبت رکورد 9 ثانیه و 24 صدم ثانیه که به دست آوردم خیلی زحمت کشیدم اما با این رکورد نتوانستم مدالی را کسب کنم.دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا ادامه داد: در این دوره از مسابقات تیم‌های اندونزی و چین در ماده سرعت تیم‌های خوبی را آورده بودند. در فینال رقابت‌های تیمی به مصاف تیم اندونزی رفتیم که در پایان مسابقات عنوان سوم آسیا را به دست آوردیم.اسماعیلی یادآور شد: با وجود آسیب‌دیدگی که در ناحیه زانو داشتم اما در رقابت‌هایم کم نگذاشتم. پس از بازگشت از مسابقات ایتالیا به شدت تمرین کردم. حالا همه تمرکزم را روی مسابقات جهانی گذاشته‌ام.وی تصریح کرد: در یک سال 8 تا 9 مسابقه جهانی سنگ‌نوردی در سراسر دنیا برگزار می‌شود. به دلیل نبود اسپانسر و مشکلات مالی سهم حضور ما در این مسابقات بسیار محدود است. رقابت‌های جهانی سنگ‌نوردی به طور ثابت در چندین کشور برگزار می‌شود. برای حضور در هر یک از این مسابقات حدود 6 میلیون تومان هزینه باید پرداخت کنیم. با توجه به تعداد بالای مسابقات هزینه حضور در این رقابت‌های واقعا برای ورزشکارانی مثل من بسیار سخت خواهد بود.سنگ‌نورد تیم ملی بانوان گفت: با توجه به مسابقات پیش‌رو در نظر دارم در دو رویداد شرکت کنم؛ مسابقات چین و ژاپن که ماه آوریل...
  • شرایط اتوبوس های شهری در شأن مردم رشت نیست
  • رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای شهر رشت با بیان اینکه شرایط اتوبوس‌های شهری در شأن مردم رشت نیست گفت: باید بررسی شود تا اگر اتوبوس‌های گرفته شده از شهرداری قزوین مناسب نیست به آنان برگرداننده شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، اسماعیل حاجی‌پور عصر امروز در جلسه کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک اظهار داشت: بسیاری از فرهنگ‌سازی‌هااز شهر رشت شروع شده است.رئیس کمیسیون ترافیک شورای اسلامیشهر رشت افزود: با وجود این فرهنگ غنی و سرشار، امروز شاهد هستیم که بسیاری از شهرها و کشورهای تازه استقلال یافته نکات ترافیکی را بیشتر از ما رعایت می‌کنند.عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر لزوم رعایت قانون در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی رشت عنوان داشت: پیاده راه فرهنگی رشت امروز نیاز اصلاح و ترمیم زیرساخت دارد.رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامیشهر رشت با اشاره به آماده نبودن زیرساخت‌های لازم برای BRT خاطرنشان کرد: نیاز داریم تا در راستای کنترل دقیق ترافیک، مرکز کنترل ترافیک را راه اندازی و تقویت کنیم.حاجی‌پور با اشاره به لزوم راه اندازی پارکینگ‌های مکانیزه در شهر رشت اظهار داشت: باید حسابی جداگانه آماده شود تا مبالغ گرفته شده از مردم برای پارکینگ‌ها در آن جمع شود و برای احداث پارکینگ‌های بیشتر هزینه شود.رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شرایط اتوبوس‌های شهری در شأن مردم رشت نیست گفت: باید بررسی شود تا اگر اتوبوس‌های گرفته شده از شهرداری قزوین مناسب نیست به آنان برگرداننده شود.انتهای پیام/ R7877/P1377/S6,71/CT11
  • ویسی:بین من و پورموسوی حرف های خاله زنکی رد و بدل شد/بخواهم اتفاقات رختکن تیمم را بگویم بدتر از استقلال می شود
  • به گزارش ایسکانیوز ، عبدالله ویسی، سرمربی تیم فوتبال استقلال خوزستان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد خوزستان گفت: هر دو تیم می‌خواهند بازی انجام دهند که تماشاگر پسند باشد. هر نتیجه‌ای کسب شود به سود فوتبال خوزستان است. چه ما برنده شویم، چه فولاد، امتیاز در خوزستان می‌ماند. وی ادامه داد: اگر ما برنده بازی باشیم، شرایط‌مان در جدول بهتر می‌شود و فولاد هم چنین شرایطی دارد. امیدوارم هر اتفاقی رخ می‌دهد، به سود ما باشد و البته هواداران از بازی لذت ببرند. سرمربی استقلال خوزستان در خصوص اینکه فکر می‌کند بتواند از این بازی امتیاز بگیرد یا نه، گفت: به هر حال وقتی وارد زمین می‌شویم، یک امتیاز را داریم و بعد از آن باید تلاش کنیم تا به گل برسیم و حداکثر امتیاز را کسب کنیم. اینکه چه اتفاقی رخ می‌دهد، دست ما نیست، اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم. ویسی در خصوص اینکه با توجه به اینکه پورموسوی دستیار او بوده شناخت خوبی از تفکرات این مربی دارد و آیا این در بازی با فولاد امتیاز مثبتی محسوب می‌شود یا نه، خاطرنشان کرد: بله، از تفکرات پورموسوی و تیم فولاد شناخت کامل داریم، اما آنها هم ما را به خوبی می‌شناسند و وضعیت روحی و روانی‌شان نیز از ما بهتر است. ما هم دست و پا بسته نیستیم و برای پیروزی به میدان می‌رویم. یک امتیاز به درد ما نمی‌خورد، اما فوتبال است و هر اتفاقی رخ بدهد از دست ما خارج خواهد بود. وی درباره اینکه آیا برای بازی با فولاد مصدوم یا محرومی دارد، اظهار داشت: محروم و مصدوم نداریم، اما دو بازیکن تیم ما به اردوی تیم نوجوانان رفته‌اند که یونس دلفی و وحید نامداری را نداریم. دو بازیکن‌مان هم در اختیار کمیته انضباطی هستند و وضعیت‌شان هنوز مشخص نشده است. سرمربی استقلال خوزستان در واکنش به این مسئله که پورموسوی...
  • ماندگارترین لحظه حضورم در جنگ مداوای پسر مجروح خودم بود
  • با شروع جنگ، زنان در همان ماه‌های آغازین دفاع‌مقدس در خطوط مقدم جنگ در چند قدمی دشمن، در شلمچه، خرمشهر ، آبادان و. . . دوشادوش مردان مبارزه می‌کردند،اما ... به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، با شروع جنگ، زنان در همان ماه‌های آغازین دفاع‌مقدس در خطوط مقدم جنگ در چند قدمی دشمن، در شلمچه، خرمشهر ، آبادان و. . . دوشادوش مردان مبارزه می‌کردند،اما حضور در خط مقدم تنها یکی از فعالیت‌های بانوان ایرانی در دفاع مقدس بود، پرستاری و مداوای مجروحان جنگی، تهیه وسایل مورد نیاز رزمندگان و حضور فرهنگی در شهرها از فعالیت‌های آنها در جنگ تحمیلی به شمار می‌رود. همچنین این مادران و همسران بودند که با صبری زینب‌گونه عزیزانشان را رهسپار جبهه‌های جنگ می‌کردند. دکترزینب مینا امیری‌مقدم،فوق تخصص قلب و عروق اطفال متولد 1322 از این دست زنان دلاوری است که راهی میادین نبرد شد تا با تخصص پزشکی‌اش رزمندگان را مداوا کند. آنچه در پی می‌آید ماحصل گفت‌وگوی ما با این پزشک مجاهد و خواهر شهید است. چطور شد به عنوان یک زن به جبهه‌های جنگ رفتید؟ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی من و تعدادی از همکارانم درمانگاه خیریه‌ای در مسجد نبی هفت حوض راه‌اندازی کردیم. هدفمان ویزیت، درمان رایگان بیماران، ارائه خدمات پزشکی و تأمین داروهای مورد نیاز بیماران بود. این فعالیت‌ها ادامه داشت تا اینکه زمزمه‌های جنگ تحمیلی به گوش رسید. شهریور ماه سال 1359 بود. بعد از محاصره خرمشهر به خودمان نهیب زدیم که دیگر ماندن ما اینجا فایده‌ای ندارد. باید راهی جبهه شویم تا بتوانیم خدمات بهتر و بیشتری را در مناطق جنگ‌زده ارائه کنیم،لذا من ، آقای ایمانی و آقای شریفی مسئول مسجد نبی هفت حوض به سمت جنوب به راه افتادیم. همان اولین ماه‌های جنگ راهی جبهه شدید؟ اولین منطقه‌ای که رفتید کجا بود؟ بله،همان اوایل جنگ بود. ما که راهی شدیم، خرمشهر سقوط کرده بود و...
  • دفاع مقدس گنجینه بی پایان ارزش های الهی و انقلابی
  • به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازتبریز؛این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‌شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد. ملتی که با پرورش رزمندگانی حماسه‌آفرین مفهوم روشن «تعبد در برابر ولایت» را به نمایش گذاشتند و با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و طلوع عشقی بی‌بدیل را ترسیم کردند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست یازیدند. آخرین روز شهریور 1359 و روزهای آغازین مهر همان سال یادآور یکی از فرازهای مهم تاریخ ایران و انقلاب اسلامی است که طی آن با هجوم ارتش رژیم بعث عراق به خاک میهن اسلامی، دفاعی جانانه به مدت هشت سال از سوی مردم کشورمان آغاز شد که به دفاع مقدس شهرت یافت. هفته دفاع مقدس نمودار مجموعه‌ای از برجسته‌ترین افتخارات ملت ایران در دفاع از مرزهای میهن اسلامی و جانفشانی دلاورانه در پای پرچم برافراشته اسلام و قرآن است . دفاعی که در آن زن و مرد، پیر و جوان، ترک، فارس، لر، عرب، ارمنی و اقشار مختلف مردم از هر طبقه و طیفی همچون ید واحد در برابر دشمن متجاوز ایستادگی کردند و به دور از هر گونه اختلاف و سلیقه، مقاومتی جانانه کردند تا هشت سال دفاع مقدس را به گنجینه ای اسرار انگیز و تمام عیار از اصل مقاومت یک ملت و اتحاد و همبستگی ملی تبدیل کنند. تقدیم هزاران شهید گلگون کفن، جانباز و آزاده و شهادت صدها نفر غیرنظامی، سند مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس است که با وجود مشکلات عدیده اقتصادی، مردم یکپارچه و منسجم ایران اسلامی توانستند دفاعی جانانه از خود...
  • توکل به خدا و باور به نصرت الهی از اثرات دفاع مقدس است
  • به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، دکتر حسین دهقان وزیر سابق دفاع و مشاور مقام معظم رهبری در امور صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح در مصاحبه با رادیو گفت و گو با موضوع نقش دفاع مقدس در عرصه های دفاعی، علمی و مدیریتی، به جنبه های مدیریتی و انسانی آموخته شده از دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در جنگ آموختیم باید به امکانات داخلی خود اتکا کنیم و در این دنیا هیچ کشوری وجود ندارد که بخواهد به ایران کمک کند. فقط معدود کشورهایی به تعداد انگشتان یک دست وجود داشتند که در زمان جنگ کمترین کمک ها را به ایران می کردند که کمک آنها نیز در جایگاهی نبود که تاثیر خاصی داشته باشد. وی درباره دیگر اثرات انسانی هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: دومین اثر این بود که فهمیدیم تا مردم به صحنه نیایند، هیچ اتفاق بزرگی نمی افتد. تکیه دفاع مقدس به مردم بود که در طول جنگ هیچ گاه فرزندان خود را در جبهه ها تنها نگذاشتند و به هر صورت ممکن اعم از روحی و مادی از جبهه ها حمایت کردند. وزیر سابق دفاع بیان کرد: بحث دیگری که در بعد انسانی مطرح می شود، ابتکار و خلاقیت است. ما باید با محدودیت هایی که داشتیم، در مقابل یک ارتش تمام عیار کلاسیک که حمایت همه کشورهای بزرگ جهانی را بر عهده داشت، می جنگیدیم و این جنگ باید به گونه ای می بود که نقاط قوت دشمن را به ضعف تبدیل کند. وی اضافه کرد: اعتماد به نفس، اعتماد و توکل به خدا و باور به نصرت الهی از نتایج آموزه های امام و اثرات دفاع مقدس بود که در بعد انسانی و مدیریتی دفاع مقدس مطرح می شود، بخصوص اینکه انگیزه و روحیه رزمندگان و فرماندهان از فرهنگ عاشورا برگرفته شده بود که این باعث معجزه می شد؛...
  • حضور در مراسم عزای حسینی کلید مغفرت الهی است
  • به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، در دیدار امروز کارکنان هلال‌احمرنظرآباد با حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر محسن‌زاده، امام جمعه این شهرستان، وی ضمن تسلیت ایام سوگواری و عزای امام حسین(ع) اظهارکرد: یک‌ چیزهایی کلید است که قفل‌های سخت و سنگین با این کلید باز می‌شوند و همچنین دنیا بسیار مواج است و بسیاری از افراد در آن غرق می‌شوند و همه در جامعه می‌بینیم که همواره اکثر مردم در سختی‌اند و کسی را پیدا نمی‌کنید که آرامش کامل داشته باشد و باید اندیشید که برای رهایی از این مشکلات و باز کردن این قفل‌های پی‌درپی چاره چیست و کلید کدام است.وی افزود: یکی از کلیدها نگه‌داشتن حرمت پدر و مادر است و بسیاری از برکات و عنایات خدای متعال در سایه خدمت به پدر و مادر حاصل می‌شود.محسن‌زاده ادامه داد: یکی دیگر از این کلیدها وجود مبارک حضرت سیدالشهداست، بسیاری از افراد باوجوداین حضرت ره صدساله را یک‌شبه طی کرده‌اند همان‌طور که در روایتی از امام صادق علیه‌السلام آمده است، همه‌ی ما اهل‌بیت، کشتی‌های نجات هستیم ولی کشتی جدم حسین علیه السلام گسترده‌تر و در دل دریاها پرشتاب‌تر و سریع‌تر است و این بیانگر آن است که می‌توان از کلید سیدالشهدا درباز کردن قفل‌های دنیا و آخرت بسیار یاری جست.این مسئول خاطرنشان کرد: در ماه عزای این حضرت هستیم و باید از آن بهره کامل و کافی را جسته و شور و شعورحسینی را در کنار هم پرورش دهیم تا انشا الله بتوانیم در زندگی دنیا و آخرتمان از ایشان یاری‌ جوییم که حقیقتاً سعادت در همین است.
  • فرشته کریمی:خودم را مقصر نزول فوتسال بانوان می دانم
  • ملی پوش فوتسال ایران گفت: تلاشمان بر این بود که فینالیست بازیهای داخل سالن آسیا باشیم اما نشد و خودم را مقصرمی دانم. به گزارش ایسنا، بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان پس از کسب مدال برنز مسابقات به داخل سالن آسیا و اقیانوسیه و پیروزی مقابل چین گفت: بازی خیلی خوبی بود اما باید ببینیم سطح فوتبال آسیا چقدر پیشرفت کرده است. همین تیم چین تا بحال جزو ۴ تیم برتر آسیا نبوده اما می بینید که سطح فوتسال آسیا تا حدی بالا رفته که چین توانست تا به اینجا بیاید و ما سخت بتوانیم این تیم را شکست دهیم. فرشته کریمی ادامه می دهد: تمام تلاش ما بر این بود تا در فینال باشیم اما نشد. ان‌شاءالله بیشتر تمرین می کنیم و کار می کنیم تا در آینده نتیجه بهتری بگیریم. پس از قهرمانی در جام ملت های آسیا ۶ بازیکن از ترکیب تیم کنار رفتند و کادر فنی هم دو ماه پیش تغییر کرد و ما فرصت کمی برای حضور در این مسابقات داشتیم. او در پاسخ به این سوال که آیا تیم ایران نیاز به کادر قوی تری دارد؟ بیان کرد: حقیقتا شهرزاد مظفر یک سروگردن از سایر مربیان بالاتر است، خودم را مقصر نزول فوتسال بانوان می دانم! چون حسین شمس و شهرزاد مظفر در این دو ماه لطف بزرگی به ما کردند که این تیم را قبول کردند باید از آنها تشکر کرد. انتهای پیام
  • معشوره برای لرستان تهدید نیست/سدی برای تامین آب کشکان
  • خرم آباد - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان تاکید کرد: تلقی برخی از سد معشوره به عنوان یک تهدید برای شهرستان های پلدختر و چگنی، تصور اشتباهی است. رضا میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رودخانه کشکان دارای انشعابات و سرشاخه های متعددی است که سد معشوره در محلی به نام «تنگ گاوشمار» بر روی یکی از سرشاخه های آن احداث می شود. وی گفت: میانگین آبدهی بلند مدت رودخانه کشکان معادل یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون متر مکعب در سال است و هدف از احداث سد معشوره فقط کنترل و ذخیره حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب یا به عبارتی یک شانزدهم از سیلاب های فصلی رودخانه کشکان است گفت: اگر این سیلاب ها در فصل زمستان مهار و ذخیره نشوند در مدت چند ساعت از لرستان خارج می شوند. مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با بیان اینکه احداث سد معشوره هیچ گونه ضرر و زیانی برای شهرستان های پلدختر و دوره چگنی ندارد خاطر نشان کرد: تلقی برخی از سد معشوره به عنوان یک تهدید برای شهرستان های پلدختر و چگنی، تصور اشتباهی است. میرزایی با بیان اینکه سد معشوره یک فرصت و ظرفیت استانی برای توسعه بخشی از استان لرستان است گفت: همانطور که در تابستان سال جاری با رهاسازی آب سد ایوشان آب رودخانه کشکان به درستی مدیریت و از خشک شدن این رودخانه جلوگیری شد، سد معشوره هم در فصول گرم و خشک سال می تواند کمبود آب رودخانه کشکان را در پایین دست تامین کند. وی با بیان اینکه تکمیل مطالعات سد معشوره به شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران واگذار شده است گفت: در تکمیل مطالعات و طراحی ابعاد جدید سد معشوره بر لحاظ کردن تامین آب حق آبه برای پایین دست و ایستگاههای پمپاژ دارای مجوز که از آب به هنگام رودخانه در حوزه های شهرستانهای...
  • کلوپ:می توانم یک کتاب درباره دفاع در فوتبال بنویسم
  • سرمربی لیورپول که از اشتباه‌های خط دفاع تیمش عاجز شده است به طعنه درباره مشکلات دفاعی تیمش به صحبت پرداخت. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از دیلی میل، لیورپول هر چند امسال در خط حمله خود مهره‌های قابلی داشته و توانسته گل‌های خوبی را به ثمر برساند ولی اشتباه‌های بزرگ و غیر قابل بخشش خط دفاع این تیم باعث شده تا در برخی از بازی‌ها هیچ امتیازی عاید این تیم نشود. یورگن کلوپ که تیمش در این هفته‌ پیروزی ارزشمندی در زمین لسترسیتی را کسب کرد، گفت‌: من معمولا مربی هستم که در تیم‌ها کارهای دفاعی را به خوبی انجام می‌دهم و هضم این قضیه برایم خیلی سخت است که در لیورپول تیم ما از نظر دفاعی به مشکل بر خورده است. مهم‌ترین موضوع برای دفاع در فوتبال نظم تاکتیکی است. من خیلی در مورد فوتبال نمی‌دانم ولی در مورد دفاع می‌توانم یک کتاب بنویسم. سرمربی لیورپول ادامه‌ داد: من به مدافعانم اعتماد دارم. اگر این طور نبود به آنها بازی نمی‌دادم. با این حال این را می‌دانم که کسب نتیجه‌ برای تیم اولویت دارد. یک راه‌حل پیش روی ما است و آن هم این که پیشرفت کنیم و بتوانیم از نظر دفاعی تیم بهتری شویم. هنوز زمان زیادی از لیگ برتر نگذشته است و اگر خیلی زود به خودمان بیاییم می‌توانیم امتیازات از دست رفته را جبران کنیم. لیورپول فردا شب (سه‌شنبه) در هفته‌ دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا باید در زمین ‌اسپارتاک مسکو بازی کند. در بازی نخست خود لیورپول در زمین خود برابر سویا به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داد. تیم قرمزپوش مرسی ساید بعد از این بازی برابر نیوکاسل قرار خواهد گرفت. انتهای پیام
  • کلوپ:می توانم راجع به دفاع کردن یک کتاب بنویسم
  • یورگن کلوپ، سرمربی لیورپول مدعی شد که او می‌تواند راجع به دفاع کردن یک کتاب بنویسد. به گزارش "ورزش سه"، اشتباهات دفاعی و ضعف در دفع ضربات شروع مجدد باعث شد که قرمزها مقابل وافتورد، برنلی و سویا نتیجه نگیرند و مقابل سیتی 5-0 شکست بخورند. لیورپول روز شنبه از روی کرنر باز هم گل دریافت کرد و حال کلوپ مدعی شد که انقدر برای تقویت خط دفاع تلاش کرده که می‌تواند راجع به آن کتاب بنویسد. او گفت:" واضح است که ما خیلی گل می‌خوریم. شکی در این نیست. برای من این موضوع سخت است. معمولا من سرمربی خوبی در سیستم های دفاعی هستم ولی مشخصا تا به اینجا نتوانستم خوب کار کنم ولی اوضاع خوب خواهد شد. من از جنگیدن تیمم برای نتیجه گرفتن لذت می‌برم. پس از چند بازی بدون کسب پیروزی باید برای به دست آوردنش جنگید. اصلی ترین چیز برای دفاع، نظم تاکتیکی است. من راجع به فوتبال همه چیز را نمی‌دانم ولی می‌توانم در عرض دو ساعت راجع به دفاع کردن کتاب بنویسم. اینکه چرا، کی و کجا باید باشید. وقتی باید فشار بیاورید، ضربه بزنید و همه این موارد."
  • خرازی:برای همه سناریوهای برجامی آمادگی داریم/اظهارنظر درباره برجام ۲۰۲۵ برای ایران مطلوب نیست
  • رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره به نزدیک‌تر شدن روابط تهران و پاریس، در خصوص توافق هسته‌ای تاکید کرد :برای همه سناریوهای برجامی آمادگی داریم.به گزارش ایسنا، سیدکمال خرازی در نشست مشترک با میشل دوکلو، مدیرکل آکادمی دیپلماسی فرانسه که با حضور جمعی از صاحبنظران و پژوهشگران روابط خارجی در محل شورای راهبردی روابط خارجی برگزار شد، درباره شبهه‌افکنی‌های غرب درباره برنامه موشکی ایران گفت: این یکی از مسائلی است که اروپایی‌ها باید دقت کنند که مخالفت با برنامه موشکی ایران راه به جایی نخواهد برد. ما بر سر مسایل امنیتی و دفاعی حاضر نیستیم هیچ گامی به عقب برداریم.اقدامات ایران در سوریه نتیجه بخش بوده استخرازی با تاکید بر اهمیت نقش ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: کسی نمی‌تواند نقش جدی ایران در مبارزه با تروریسم را انکار کند و کسانی هم که مدعی هستند ایران نقش بی‌ثبات‌کننده دارد، نمی‌توانند این واقعیت را کتمان کنند که ایران در حمایت از دولت‌های سوریه و عراق در مقابله با داعش و جبهه النصره نقش جدی داشته است و اگر امروز شاهد پیروزی‌های دولت سوریه و عراق و شکست تروریسم در منطقه هستیم، به دلیل نقش برجسته ایران در مبارزه با تروریسم است. چنانکه اگر ایران کمک نمی‌کرد، امروز ما شاهد لیبی دوم در سوریه بودیم که در آن جنگ‌های گسترده داخلی شکل گرفته بود. بنابراین باید گفت که اقدامات ایران در سوریه نتیجه بخش بوده است، به طوری که امروز نه تنها تروریست‌های سوریه در حال شکست خوردن هستند، بلکه آرامش نسبی نیز در عراق و سوریه برقرار شده است.رئیس شورای راهبردی درباره آینده بحران در سوریه تاکید کرد: خواست ایران برقراری یک دولت دموکراتیک در سوریه با رای مردم است، البته باید مراقب بود که خلاء نبود یک دولت مقتدر در دوران انتقالی شرایط را برای حضور مجدد تروریست‌ها فراهم نکند. برای تحقق این هدف ، نمایندگان...
  • دختران کره ای آماده برای جنگ با ترامپ فیلم
  • به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین موسوی خبرنگار العالم در کره شمالی گفت: جوانان کره شمالی پس از مشارکت در تظاهرات گسترده برای محکومیت اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر «نابودی کامل کره شمالی و محو آن از نقشه جهان»، برای پیوستن به ارتش کشورشان داوطلب شدند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی منبع:العالم انتهای پیام/ دختران کره به جنگ رئیس جمهور آمریکا می روند
  • فیلم/کمین موفق انصارالله برای گشتی سعودی
  • انصارالله یمن فیلم لحظه منهدم کردن خودرو گشتی سعودی‌، که در کمین نیروهای خود بودند را منتشر کرد. دریافت 6 MB منبع:اعلام الحربی ارسال به تلگرام